درباره افترافکت وآشنایی مقدماتی باپنجره ها
- چراافترافکت روانتخاب کردیم.
- نمایش قدرت افترافکت واینکه چه کارهایی می توان باهاش انجام داد . بازارهای بزرگ فروش
- تفاوت جلوه های ویژه وموشن گرافیک
- آشنایی کلی بامحصولات ادوب
- انتقال مفاهیم پایه pixel aspect ratio frame size fps
- آشنایی باکلیت پنجره های افترافکت
- چگونگی واردکردن یک فایل به افترافکت
- انواع ورودی های ادوب2020
- کامپوزیشن چیست و نحوه ساخت کامپوزیشن
- قراردادن یک فایل درکامپوزیشن
- آشنایی با پنجره تایم لاین وکلیدهای آن
- آشنایی باپنل کامپوزیش نوپنجره نمایش وکلیدهای آن
درانتهای این فصل دانشپذیرمی بایست با افترافکت آشناشده ونبایدکه باپنجره های افترافکت نا آشنا باشد.
مقدمات انیمیشن در افترافکت
- چاوش در ابزار های حرکت(transform)
- آشنایی مقدماتی با کی فریم
- انواع کی فریم ها وinterpolations
- کپی گرفتن از کی فریم ها و ایجاد وقفه در بین کی فریم ها
- چگونگی ساختن یک حلقه تکرار شونده در انیمشن
در انتهای این درس دانش پذیر می بایست با کی فریم و زمانبندی ها و انواع کی فریم ها آشنا شود.
کار با ماسک ها
- آشنایی مقدماتی با ماسک ها
- انیمشن کردن ماسک ها
- تغییر در کی فریم ماسک ها و تبدیل شکل ماسک ها (تبدیل نوشته به ماسک...)
- آشنایی اولیه و معرفی فن رتروسکپی
- استفاده از ماسک برای انیمیت کردن مسیر اجسام
- ساخت یک انیمیشن نمونه با مسک ها و آشنایی با افکت stroke
- حذف یک ایتم از فیلم با ابزار جدید content aware fill
در انتهای این درس دانش پذیر با تمامی نکات مسک ها آشنا شده و قدرت مسک ها در انیمیشن سازی را درک کند.
شیپ ها در افترافکت
- آشنایی با شیپ ها
- تفاوت شیپ ها و ماسک ها
- چگونگی انیمیت کردن یک Shape و ابزار های موجود در آن
- تولید یک موشن شیپ
- استفاده از Puppet tool و انیمیت کردن با آن
- قسمت های جدید Puppet tools
در انتهای این درس دانش پذیر می تواند موشن شیپ بسازد و با کاربرد های آن کاملا آشنا شود
انیمیت کردن یک متن
- آشنایی مقدماتی با متن ها و ساخت متن در افترافکت
- استفاده از حرکت های از قبل آماده ،در افترافکت (Preset)
- ساخت یک متن بر روی یک مسیر
- چگونگی ساختن یک Preset
- چاوش در ابزار های انیمیشن موجود در نوشته ها
- اضافه کردن یک لرزاننده به متن
- تبدیل یک فایل نوشته شده در فتوشاپ به یک فایل نوشتاری در افترافکت
در انتهای این درس دانش پذیر با متن و ایزار های درونی متن ها آشنا شده و می تواند متن ها را انیمیت کند.
ابزار های کمکی انیمیشن
- استفاده از Motion sketch و Smoother
- استفاده از Wiggler
- استفاده از Auto orient و Split layer
- camera orientation
- Alignments
- استفاده از Time remapping
- استفاده از Anchor point در ساخت انیمیشن
در انتهای این فصل دانش پذیر با ابزار های کمکی انیمیشن آشنا شده و به صورت مقدماتی می تواند آنها را بکار بگیرد.
Parent و مقدمات Expression
- اتصال ابتدایی لایه ها به یک Null ساخت یک آدمک و اتصال اجزای آن به هم
- تمرین با چند خط
- تمرین با نوشته ها
- تمرین با دایره ها
- مختصری از دویک ، کاراکتر سازی
- آشنایی مقدماتی و اولیه با Expression
- opacity در اکسپرشن
- نحوه خواندن اکسپرشن
- time
- اضافه کردن Wiggle و loop در Expression
- color controller
- angle controller
- wiggle Slider
- rotation to position
- انیمیت کردن یک نوشته توسط یک موزیک با Expression
- spectrum effects
در انتهای این فصا دانش پذیر با پرنت کردن آشنا میشود و کاربرد عملی آنرا در میابد همچنین به صورت کاملا مقدماتی با Expression آشنا می شود
درس هشتم : مبانی Compositing
- آشنایی با Blending mode
- آشنایی با Track matt
- آشنایی با پرده سبز و Key Light
- Compound effects و Displacement Map
- Pre- Composing
در انتهای این درس دانش پذیر با بخش های کوچکی از VfX آشنا می شود و به صورت مقدماتی و تمرینی چند افکت مهم را آموزش میبیند
Track و Stabilize
- color correction & lumetriمفهوم
- overexpose and underexpose- white balance and tint
- چیستی و کارایی Track & stabilize
- اموزش فیکس کردن صحنه با warp stabilizer, handy stabilizer, mocha stabilizer
- Trackکردن نقطه ای
- آشنایی با آپشن های track panel
- آشنایی با ترک صفحه ای
- آشنایی با camera tracker 3D
- آشنایی با Corner pin و Track کردن با Corner pin
- آشنایی با موکا افکت
در انتهای این درس دانش پذیر با این دو مفهوم آشنا میشود و می تواند به صورت مبتدی یک جسم را ترک کند یا یک فیلم را تا حدودی stabilize کند.
آشنایی با ابزار های Paint
- آشنایی با Paint , Clone , and Erase وتمرین
- ساخت یک پروزه ی براش مانند
در انتهای این درس دانشپذیر با مفهوم Paint و نکات آن آشنا می گردد.
معرفی و آشنایی با سه بعدی سازی درافترافکت
- آشنایی با دوربین و صحنه های نمایش
- ساخت یک متن سه بعدی با سایه
- تنظیم صحنه برای یک صحنه سه بعدی
- موتور سه بعدی افتر افکت
- ساخت یک تکست سه بعدی با تکرار لایه ها و حرکت دوربین
- آموزش ریگ های سه گانه برای کار با دوربین
- اضافه کردن یک صحنه سینما ۴دی به افترافکت
- تمرین با vanishing Point
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک صحنه سه بعدی بسازد و دوربین و نور را در آن جایگذاری کند همچنین با کاستی های افتر افکت در زمینه سه بعدی سازی آشنا خواهد شد.
فایل خروجی و رندر گیری
- آشنایی با مفاهیم رندر
- تفاوت خروجی های رندر برای برنامه های مختلف
- رندر گیری با Encoder
در انتهای این درس دانشپذیر می تواند یک فایل خروجی و آماده برای نمایش یا استفاده در برنامه های دیگر را آماده سازد.
رفع اشکال ، کار های اضاقه( کاملا اختیاری در صورت اضافه وقت یکی از مباحث زیر مطرح می شود)
- تماشای یک پروزه ی اصولی و مباحث مطرحه
- آموزش پارتیکولاد
- آموذش اوپنیکال فلر
- آموزش element 3d
تمامی دوره های به صورت تمرین همزمان است یعنی دانشپذیر باید بعد از اتمام هر کدام از مراحل به همان تمرین بپردازد .
فایل های تمرینی از قبل آماده شده و در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت.
آموزش مراحلی که به رنگ قرمز مشخص شده به صورت اختیاری است و قابل حذف شدن است و در صورت وجود زمان و علاقه دانشپذیران در همان کلاس اراِیه خواهد شد.
در انتهای این دوره دانشپذیر می بایست بتواند یک پروژه با کیفیت مطلوب ارایه دهد و به نحوی که حداقل نشاندهنده میزان تسلط فنی او در افترافکت باشد