.: مشخصات درس
اهداف و مهارتها

ZBrush نرم افزاری تخصصی و حرفه ای برای ساخت کاراکترهای انیمشن، فیلم ها و بازی های رایانه ای به صورت سه بعدی و کاملا رئالیستیک می باشد که ابزارهای فوق العاده ای در زمینه حکاکی Sculpture (از ساخت مدل اولیه تا ایجاد جزئیات طبیعی بر روی مدل) را در اختیار کاربران قرار می دهد همچنین شما قادر خواهید بود تا مدل خود را در هر شرایطی به صورت Real Time از زوایای مختلف بررسی نموده و ویرایش کنید. برای طراحی کاراکترهای جذاب شما باید با ترفندها و تکنیک های طراحی آناتومی بدن و نرم افزارهای پیش نیاز ازجمله Photoshop آشنا باشید.



شرایط شرکت کنندگان
آشنايي با طراحي كاركتر دوبعدي و مفاهيم آن تسلط به نرم افزار فتوشاپ يا گذراندن دوره آموزشي طراحي كاراكتر دو بعدي و دارا بودن قلم نوري

توانایی های مورد انتظار از دانشپذیران در پایين دوره
اجراي كاركتر در حالت 3D خلق كاراكترهاي رويايي و پياده سازي ذهنيات به گونه اي كاملا رئاليستيك و واقعي «تجسدِ تجسم» (يعني به جسميت درآوردن چيزي كه در ذهن و پيش چشمان ظاهر مي شود)

مخاطبان
دانش آموختگان دوره طراحي كاركتر دو بعدي دانش اموختگان دوره فتوشاپ با تسلط به طراحي كاركتر به صورت عملي

مدت
30  ساعت

كاربرد درس در ساير دروس


سرفصل

اجرای سه بعدی کارکتر در نرم افزار ZBrush

  1.    آشنایی با کلیت نرم افزار zbrush ، منوها و حرکت در canvas
  2. شناخت مفهوم فضای 2.5 بعدی و تفکیک آن از  2D و 3D
  3. پیش آماده سازی آبجکت در initialize  و deformation
  4. ساخت یک مدل ساده و افزودن جزئیات با استفاده از افزایش  subdivision level
  5. افزایش و کاهش آبجکت در لایه های subtool 
  6. ساخت احجام مکانیکال از طریق shadow box
  7. ساخت احجام مکانیکال از طریق clip brushes
  8. مدلسازی با daynamesh و IMM brush
  9. مدلسازی از طریق Zscech
  10. شناخت مفهوم توپولوژی و تصحیح توپولوژی از طریق Zremesher
  11. تکرار منظم آبجکت از طریق array mesh
  12. تکرار منظم آبجکت از طریق nanomesh
  13. نحوه ی ساخت براش جدید در Zbrush
  14. مدلسازی از طریق Zmodeler
  15. مدلسازی پروژه محور:
  16.  اضافه کردن  blue printدر zbrush
  17. مدل سازی با بیس توپولوژی اصولی از طریق Zsphere
  18. تغییر توپولوژی چهره از طریق edge loop
  19. Uv
  20. حجاری مدل با براش ها
  21. ایجاد جزئیات  بوسیله  alpha و ساخت stencil از alpha
  22. رنگ آمیزی و متریال
  23. Project  کردن تکسچر از طریق Spotlight  بر روی مدل
  24. ساخت لباس از طریق extract
  25. ساخت مو از طریق fibermesh
  26. طریقه ی استخراج مپ های کاربردی جهت رندرینگ (normal map, displacement, cavity , . . .)
  27. ایجاد پزیشن مناسب برای کارکتر
  28. rendering