.: مشخصات درس
اهداف و مهارتها

 ساخت انیمیشن معماری
تدوین و ویرایش انیمیشن های ساخته شده



شرایط شرکت کنندگان
مسلط به سه بعدي سازي و رندرينگ در نرم افزار 3Ds MAX

توانایی های مورد انتظار از دانشپذیران در پایين دوره
توانايي ساخت انيميشن از روند ساخته شدن يك پروژه معماري ساخت انيميشن معماري، تبديل روز به شب ، كاراكتر هاي متحرك ، عناصر متحرك ، تغيير متريال و ... تدوين فيلم ساخته شده

مخاطبان
دانشجويان معماري سه بعدي سازان معماري و علاقه مندان معماري ديجيتال

مدت
18  ساعت

كاربرد درس در ساير دروس


سرفصل

جلسه اول : اصول و مبانی ساخت انیمیشن ، ابزارهای ساخت و ویرایش انیمیشن در 3Ds Max و نحوه متحرک سازی موضوعات
جلسه دوم : آشنایی با Curve Editor  و Dope Sheet  - تکنیک های معروف انیمیشن معماری مانند تبدیل روز به شب ، تغییر متریال ، روند ساخته شدن ساختمان و متحرک سازی دوربین
جلسه سوم : تکنیک های رندر گیری انیمیشن در Vray و نحوه های مختلف ذخیره سازی فوتون ها و بازخوانی آنها برای افزایش سرعت رندر
جلسه چهارم : نحوه ی ساختن موضوعات متحرک  مانند انسان ، اتوموبیل ، فواره و ... – نحوه ی اسکلت بندی سازه ها برای انیمیشن
جلسه پنجم : اصول حرفه ای انیمیشن و ساخت سیستم ذرات برای انیمیشن معماری
جلسه ششم : نحوه ی تدوین و اصلاحات فیلم های ساخته شده توسط نرم افزار Premiere