.: مشخصات درس
اهداف و مهارتها
  1.   تشریح مفهوم تجسد تجسم
  2. تشریح مقدماتی و کلی سه بخش مفاهیم در کارکترسازی، تکنیک های دیجیتال پینتینگ و مدلسازی هنری
  3. نشان دادن دو تصویر از دیجیتال پینتینگ و مدلسازی هنری به عنوان نمونه و روشن نمودن مطلب


شرایط شرکت کنندگان
آشنايي با مفاهيم و كار عملي طراحي

توانایی های مورد انتظار از دانشپذیران در پایين دوره
آشنايي با ژانر هاي كاراكتر سازي آشنايي با اصول عملي و تئوري طراحي كاراكتر

مخاطبان
دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته انيميشن اعضاي انجمن هاي هنري و كلوپ هاي تبليغاتي علاقه مند به طراحي كاراكتر

مدت
3  ساعت

كاربرد درس در ساير دروس


سرفصل
  1. تاریخچه کاراکتر سازی و  مقایسه ان در ایران و غرب
  2. اسطوره شناسی و تبارشناسی کارکتر
  3. شناخت ژانر های موثر بر کارکترسازی(cyberpunk,steam punk ,csi fi)
  4. چگونگی ترکیب اشیا با یکدیگر و آدم ها جهت کارکترسازی
  5. آشنایی با شیوه طراحی بدن انسان ،حیوان و ترکیب آن
  6. بررسی پروژه محور کارکتر (طراحی یک کارکتر)
  7. نشان دادن فیلم غیر اصولی ساخت کارکتر در فتوشاپ
  8. اجرای فی البداهه یک کارکتر در سمینار به عنوان نمونه ای از نحوه ی انجام کار
  9. نشان دادن نمونه کارهای طراحی کارکتر  استاد